Customer Care är en nordisk avdelning inom Amesto Solutions med lokala förankringar. Verksamheten består av tre team med sin unika specialitet. Detta för att ge våra kunder den allra bästa kundupplevelsen. Här har vi har ett tydligt fokus på relation och vår ambition är att vara en opartisk partner till våra kunder samtidigt som vi är nära förankrade till Amestos övriga verksamhet. Tillsammans med sälj och leverans fullbordar vi hjulet som definierar en ständigt pågående kundrelation.
Den första gruppen, Service, ger kunderna service och support och hanterar de eventuella problem eller frågor som uppkommer. Dessutom arbetar vi med sådant som dispatch-hantering, linjesupport, eskalering och SLA.
Den andra gruppen, Backoffice, hanterar det som sker lite mer i bakgrunden, som exempelvis fakturafrågor. Här är fokus att allt skall vara både smidigt, tydligt, glasklart och problemfritt i vår dialog med våra kunder. För ändamålet har vi också skapat konceptet Amesto One Voice, som syftar till att säkra en god dialog med kunderna både när vi har svar på kundernas frågor och medan vi väntar på att hitta svaret.
Customer Care arbetar med tydlighet, förutsägbarhet och transparens och verkar för att skapa en stabil och trygg relation med Amestos alla olika kunder, stora som mindre. Vi värdesätter våra anställda lika högt som våra kunder och menar att vägen till kundens hjärta går genom vår mest värdefulla resurs, dvs våra anställda. Vi mäter vår framgång med hjälp av olika nyckeltal, bl a NPS-undersökningar.
På Amesto Customer Care jobbar vi 100% ärendestyrt och med bas i GDPR.